تجهیزات ضروری سنگ نوردی و یخ نوردی

تجهیزات سنگ نوردی، بسته به اینکه در چه شرایطی و در چه سطحی مایل هستید این ورزش را انجام دهید، متفاوت هستند.اگر به دنبال یک ورزش پر هیجان، چالش برانگیز و در عین حال سازنده هستید، به احتمال زیاد از صعودهای ورزشی استقبال خواهید کرد

ادامه مطلب

باتوم کوهنوردی و نکات استفاده از آن (مزایا و معایب)

باتوم های کوهنوردی تجهیزات استانداردی برای بسیاری از کوهنوردان با تجربه هستند. باتوم کوهنوردی در اصل یک میله قابل تنظیم با دسته ای است که هنگام کوهنوردی از آن استفاده می کنند. باتوم کوهنوردی تقریباً همیشه به صورت جفت استفاده می شوند. بیشتر کوهنوردان با دو عصا به کوهنوردی می روند.

ادامه مطلب

کیت کمک های اولیه

کیف کمک های اولیه کوهنوردی (بررسی و معرفی)

از میان تمام خطراتی که در کوهنوردی می توانیم با آن مواجه شویم، شاید تنها چیزی که در طول یک دوره کوهنوردی می توانیم با خود ببریم کیف کمک های اولیه کوهنوردی است که آن را در کوله پشتی خود قرار می دهیم.

اگر در حال بالا رفتن از صخره یا کوه هستید، همیشه این احتمال وجود دارد که به خودتان یا بقیه افراد در کوهنوردی آسیب وارد شود. اگر کیف کمک های اولیه کوهنوردی را به همراه داشته باشید و بدانید که چگونه صدمات موجود را ارزیابی کنید و از وسایل کمک های اولیه خود استفاده کنید،این امر می تواند تفاوت بزرگی در نتیجه ایجاد کند

ادامه مطلب

نوشیدن آب در کوهنوردی ( فواید و مضرات)

کوهنوردی یک ورزش در فضای باز بسیار محبوب است. هزاران کوه در جهان وجود دارد که همه آن ها با زمین و محیط منحصر به فرد خود، چالش ها و هیجانات خاص خود را دارند. در کوهنوردی هیچ چیز مثل کم آبی نمی تواند یک روز را در کوهستان برایتان خراب کند. اگر مراقب حفظ هیدراتاسیون در مسیر نباشید، ممکن است در ادامه راه با مشکل مواجه شوید. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما می تواند به طور شگفت انگیزی به سرعت انرژی خود را از دست بدهد.

بنابراین، در طول سفرهای کوهستانی چه مقدار آب باید بنوشید؟ در مقاله بررسی نوشیدن آب در کوهنوردی ( فواید و مضرات)، ما همه چیزهایی را که باید در مورد میزان نوشیدن آب در کوهنوردی ( فواید و مضرات)، نحوه حمل آن و … را بدانید برایتان پوشش خواهیم داد.

ادامه مطلب

گرمازدگی در کوهنوردی

گرمازدگی در کوهنوردی

بیماری ‌های مربوط به گرما، مانند گرمازدگی یکی از صدماتی است که کوهنوردان در خارج از منزل، به ویژه در مناطق گرم و آفتابی ممکن است با آن رو به رو ‌شوند. گرمازدگی یک مسئله بسیار جدی است که باید فوراً درمان شود. اگر گرمازدگی درمان نشود، می تواند منجر به مشکلات جدی و طولانی مدت و در موارد شدید حتی منجر به مرگ شود.

خوشبختانه، کوهنوردانی که در مورد گرمازدگی و خطرات آن آگاهی کافی دارند، کمتر تحت تاثیر این مسائل قرار می گیرند. کوهنوردان با دانستن چیستی گرمازدگی، جلوگیری از بروز آن‌، شناخت علائم و توانایی انجام درمان مناسب، در طول سفر های بیرونی خود بسیار ایمن ‌تر خواهند بود.

ادامه مطلب

ارتفاع زدگی در کوهنوردی

جلوگیری از ارتفاع زدگی در کوهنوردی

بیماری ارتفاع زدگی در کوهنوردی واکنش بدن به میزان کم اکسیژن در ارتفاعات است. هرچه فشار هوا در ارتفاعات کمتر باشد، سطح اکسیژن نیز کاهش می یابد که خوده همین امر تنفس را سخت می کند و در نتیجه منجر به ارتفاع زدگی در کوهنوردی در ارتفاعات بالاتر می شود.

اگر می خواهید سریع کوهنوردی کنید یا در ارتفاعات خیلی بالا پیاده روی کنید، ممکن است مجبور شوید با بیماری های ارتفاع زدگی در کوهنوردی دست و پنجه نرم کنید. مشکل این است که کوهنوردان برای رسیدن به هدف خود عجله دارند و فراموش می کنند که باید به بدن خود استراحت دهند. حدود 75 درصد از افرادی که ارتفاعات بالای 3  هزار متری را پیاده روی می کنند، این مشکلات را تجربه می کنند.

ادامه مطلب

لوازم کوهنوردی مورد نیاز برای کوهنوردان و طبیعت گردان

هوای تازه، سرمایی مطبوع، سکوت کوهستان و مناظر نفس گیر نعمت هایی هستند که کوهنوردان در مسیر فتح قله و صعودهای ورزشی با آن روبرو هستند. مسیر صعود هموار نیست و خطرات مختلفی، موفقیت این فرایند را تهدید می کنند. به همین دلیل است که صعودهای حرفه ای بدون در نظر گرفتن تمهیدات و تجهیزات استاندارد و لازم، بیشتر شبیه به یک خواب شیرین است. اما برای صعودهای ورزشی، یک کوهنورد به چه چیزهایی احتیاج دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم چند مورد از لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی مورد نیاز را معرفی کنیم. بنابراین، اگر برای کوهنوردی و طبیعت گردی بعدی خود برنامه ریزی می کنید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و تجهیزات خود را بازنگری کنید.

ادامه مطلب

13 فیلم برتر کوهنوردی

13 فیلم برتر کوهنوردی اگر از عاشقان کوهستان هستید و می خواهید باشکوه ترین قله های جهان را ببینید، فیلم های برتر کوهنوردی ساخته شده را ببینید! در فیلم های برتر کوهنوردی فیلم‌های زیر داستان‌های کوهنوردانی را مستند می‌کنند. که برای رسیدن به برخی از دست نیافتنی‌ترین قله‌های جهان تلاش مرگباری را انجام داده‌اند. اجازه دهید افرادی که ردپای چهره‌های کوهنوردی تاریخی را دنبال می‌کنند یا جرأت می‌کنند به جایی بروند. به شما الهام بخشند تا ماجراجویی‌های کوهنوردی و کوهپیمایی خود را در آنجا در جهان پیدا کنید. با این حال، بالا رفتن از کوه نیاز به آموزش و پشتکار زیادی دارد. در این مطلب چند تا از فیلم های برتر کوهنوردی آورده شده است: اسم های انگلیسی چند تا از فیلم های برتر کوهنوردی که در ادامه به آنها می پردازیم: Sherpa Meru Free Solo The Summit Everest The...

ادامه مطلب

انتخاب لنز عینک کوهنوردی (راهنمای انتخاب)

هر نوع از فعالیت ورزشی نیازمند تجهیزات  وسایل متناسب با محیط آن ورزش و فعالیت است. کوهنوردی علاوه بر تفریح یک ورزش و فعالیت حرفه ای به حساب می آید که بدون داشتن تجهیزات و لوازم انجام آن به فعالیتی خطرناک تبدیل میشود. برای انتخاب عینک های کوهنوردی باید بیشترین وسواس ودقت را به خرج داد. با شناخت انواع عینک های کوهنوردی و عوامل تاثیر گذار میتوانیم بهترین عینک کوهنوردی را متناسب با فعالیت هایی که در محیط کوهستان انجام میدهیم را انتخاب و استفاده کنیم.

ادامه مطلب

پیرانا و فراخوان شرکت پتزل PETZL PIRANA RECALL

فراخوان شرکت پتزل در مورد ابزار فرود پیرانا PIRANA سری D005AA00 و D005AA01 . به دلیل خطر غرق شدن زیر آب در آبشار ها به علت خطر گیر کردن طناب در شکاف مسدود کننده پیرانا این فراخوان در سایت رسمی پتزل PETZL منتشر شده است. شرکت پتزل به توقف استفاده از این ابزار تاکید کرده است.

ادامه مطلب